Ladakh - motocyklowa przygoda w Himalajach

Co, gdzie i jak

Zapraszamy na niezapomnianą motocyklową wyprawę do Ladakhu – niezwykłego regionu północnych Indii.
Będzie to podróż na dwóch kółkach do kolebki jednej z najstarszych cywilizacji świata. Wyprawa do miejsca, w którym zrodzone przed tysiącami lat rytuały, tradycje i wierzenia trwają po dziś dzień w ukrytych w Himalajach wioskach i klasztorach.

Nasza trasa poprowadzi między innymi nad doliną Nubry, jedną z najwyżej położonych dróg świata. Gotowi na zdobycie słynnej przełęczy Khardung La Pass? Wyjazd z nami to zdecydowanie opcja dla ludzi lubiących adrenalinę i niesamowite widoki. Nie pożałujecie!

Opis wycieczki

Dzień 1 – 2  Warszawa – Delhi

Wyprawę rozpoczynamy od odprawy na lotnisku im. F. Chopina w Warszawie. Nadamy bagaże i wylecimy w kierunku Indii.
Po północy kolejnego dnia wylądujemy w stolicy – Delhi i przejedziemy do hotelu. Po śniadaniu zaprosimy Was na półdniowe zwiedzanie miasta. Odwiedzimy starą część miasta, czyli tzw. Old Delhi. W planach zwiedzania mamy: Czerwony Fort, Jama Masjid, czyli tzw. Wielki Meczet – największy i najbardziej znany meczet w całych Indiach i Raj Ghat będący miejscem spoczynku Mahatmy Gandhiego, niezwykle ważnego polityka indyjskiego walczącego o niepodległość kraju. Odwiedzimy też lokalny targ i przejedziemy się rikszami. Rzucimy okiem na „Bramę Indii” zbudowaną ku chwale indyjskich żołnierzy, budynki Parlamentu i Dom Prezydenta.Wieczorem wrócimy do hotelu na nocleg, by kolejnego dnia ruszyć ku przygodzie w Himalajach!

Dzień 3 Delhi – Leh

Tego dnia czeka nas przelot z Delhi do Leh stolicy górskiego regionu Ladakh. Dzień poświęcimy na odpoczynek i aklimatyzację. Leh leży na wysokości 3 500 m n.p.m. W godzinach popołudniowych udamy się do lokalnej wypożyczalni motocykli żeby sprawdzić sprzęt. Przejedziemy też na pobliskie wzgórze, z którego będzie można podziwiać panoramę całego miasta i na którym wznosi się malownicza buddyjska stupa – Shanti Stupa.
Noc spędzimy w lokalnym hotelu.

Dzień 4 Lech – Alchi (66 km)

Kolejny dzień poświęcimy w dalszym ciągu na aklimatyzację i przyzwyczajenie się do otaczających nas warunków. Zjemy spokojnie śniadanie, a następnie wyruszymy na krótką przejażdżkę podczas której będzie można przyzwyczaić się do motocykli i poznać zasady jazdy w indyjskich górach.
W Alchi zwiedzimy prawie tysiącletni klasztor buddyjski położony na południowym brzegu rzeki Indus (jeden z najstarszych w całym Ladakhu). Odwiedzimy także monastyr w miejscowości Likir wyróżniający się widzianym z daleka ogromnym posągiem Buddy. Na miejscu zwiedzamy małe lokalne muzeum i udamy się w drogę powrotną do Leh, gdzie spędzimy nocleg.

Dzień 5 Leh – Nubra (126 km)

Przygotujcie się na przejażdżkę przez jedną z najwyższych przełęczy motorowych na świecie (Khardung La Pass 5 359 m n.p.m.) i przeprawę do doliny Nubra! Dzień zaczniemy od odprawy na temat jazdy motocyklem po wysokogórskich drogach. Tego dnia udamy się do północnego Ladakhu. Kręte, szutrowe drogi poprowadzą nas do pięknej doliny Nubra składającej się z kilku wiosek niegdyś leżących na Jedwabnym Szlaku. Odwiedzimy też położoną w dolinie pustynię górską – Hunder. Przy odrobinie szczęścia będziemy mogli zobaczyć wielbłądy dwugarbne! Celem tego dnia będzie przejechanie (do niedawna) najwyższej przełęczy otwartej dla ruchu drogowego, czyli Khardung La Pass.  Gwarantujemy niezapomniane emocje i niezliczoną ilość zakrętów!
Noc spędzimy w namiotach na jednym z campingów w dolinie.

Dzień 6 Nubra – Turtuk (168 km)

Kolejnego dnia ruszymy wzdłuż rzeki Shyok. Dotrzemy do najbardziej na północ wysuniętej indyjskiej wioski. Turtuk leży dosłownie 6 kilometrów od granicy z Pakistanem! To dość osobliwe i odizolowane miejsce. Po pierwsze ze względu na to, że to obszar przygraniczny, po drugie ze względu na mieszankę kultur, wyznań i języków używanych przez mieszkańców pochodzących z różnych części Indii i Pakistanu. Miejsce to zostało otwarte dla turystów dopiero w 2010 roku! Przy dobrej pogodzie, ze wzgórz otaczających wioskę będzie moża wypatrzeć imponujący, szpiczasty wierzchołek jednej z najwyższych gór świata, czyli K2.
Na nocleg przejedziemy do wioski otoczonej piaszczystymi wydmami. Zakwaterujemy się w jednym z hoteli w Hunder.

Dzień 7 Nubra – Jezioro Pangong (233 km)

Siódmego dnia nasza przeprawa będzie wiodła wzdłuż granicy indyjsko-chińskiej. Wszystko po to by finalnie dotrzeć do położonego na wysokości 4200 m n.p.m. granicznego jeziora Pangong. To imponujący zbiornik o lazurowej barwie otoczony ośnieżonymi wierzchołkami gór. Podziwiać można tu dziką zwierzynę taką jak: orły, jaki i konie.  Poruszać będziemy się po asfalcie, ale nie zabraknie też szutrów i przekraczania brodów rzecznych.  Noc spędzimy na okolicznym campingu. Ze względu na to, że w pobliżu nie ma większych osad ludzkich, będzie to doskonała okazja do podziwiania tysiąca gwiazd nad naszymi głowami!

Dzień 8 Jezioro Pangong – Hanle (310 km)

Tego dnia czeka nas jeden z najdłuższych przejazdów w czasie całego wyjazdu. Niemniej jednak widoki są zdecydowanie warte wysiłku. Celem będzie dojazd do miejscowości Hanle. Poprowadzi nas tam droga w części biegnąca wzdłuż jeziora Pangong. Do celu dojedziemy w godzinach wieczornych, gdzie czekać nas będzie zasłużony odpoczynek i nocleg w hotelu.

Dzień 9 Hanle – Umlung La – Hanle (210 km)

Jesteście gotowi na przejazd NAJWYŻSZĄ PRZEŁĘCZĄ ŚWIATA? Kiedy w 2017r. dla ruchu drogowego otwarta została przełęcz Umlung La, słynna Khardung Laa przestała być najwyższą! Tego dnia wjedziemy motocyklami na wysokość aż 5883 metrów n.p.m, czyli aż 500 metrów wyżej! Nocleg ponownie spędzimy w miejscowości Hanle.

Dzień 10 Hanle – Chumathang (116 km)

Kolejnego dnia przygotowaliśmy dla Was odcinek 116 km po dobrze utwardzonych drogach. Po emocjach poprzedniego dnia będziemy mogli spokojnie przejechać do kolejnego punktu wyprawy na drodze powrotnej do Leh. Tego dnia zrelaksujemy się w geotermalnych źródłach. Będzie to okazja do odpoczynku po trudach ostatnich dni. Na chwilę będzie można zapomnieć o mroźnych Himalajach i odprężyć się w gorącej wodzie o właściwościach leczniczych. Nocleg spędzimy w lokalnym hotelu.

Dzień 11 Chumathang – Leh (138 km)

To ostatni przejazd drogami Ladakhu. Od stoicy regionu dzielić nas będzie nieco mniej niż 150 km asfaltowej drogi. Po powrocie do miasta oddamy motocykle i udamy się na odpoczynek. Wieczorem zorganizujemy kolację i podsumowanie ostatnich dni.

Dzień 12 – 13 Leh – Delhi – Warszawa

Tego dnia pożegnamy się z magicznym Ladakhiem. Rano będzie można dokonać zakupu pamiątek na lokalnym targowisku. W okolicach południa przejedziemy na lotnisko skąd wylecimy do Delhi. Po wylądowaniu zjemy posiłek i ruszymy na wieczorne zwiedzanie miasta. Ostatni nocleg spędzimy w hotelu w okolicach lotniska. Kolejnego dnia wcześnie rano ruszymy na lotnisko i już o 08:00 wylecimy do Polski. Planowane lądowanie w Warszawie w okolicach o godz. 12:45.

 

Cena wyjazdu:
Kierowca 2125 EUR + bilet lotniczy
Pasażer 1650 EUR + bilet lotniczy
Termin: w wybranym przez Ciebie terminie (ten program można zorganizować w miesiącach czerwiec – sierpień)

Cena zawiera:

  • transfery niezbędne do realizacji programu
  • zakwaterowanie w pokojach dwuosobowych  – proste, ale czyste hotele w podstawowym standardzie, w czasie przejazdu motocyklami wybrane noclegi w namiotach
  • posiłki: śniadania i obiadokolacje
  • wypożyczenie motocykli
  • opiekę anglojęzycznego przewodnika podczas zwiedzania w Delhi
  • opiekę pilota Warsztatu Przygód
  • bilety wstępów do zwiedzanych atrakcji
  • pozwolenia na wjazd na obszary specjalne, chronione i przygraniczne
  • ubezpieczenie podróżne w Signal Iduna Świat Standard: KL 100.000 EUR, NNW 15.000 PLN, Bagaż 1000 PLN
  • obowiązkową składkę na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny i Pomocowy

Cena nie zawiera:

  • biletów lotniczych międzynarodowych (cena ok. 3300 zł za połączenie bezpośrednie z Warszawy) – pomagamy w znalezieniu najlepszych połączeń
  • biletów na połączenia wewnętrzne Delhi – Leh – Delhi (ok. 600 – 700 zł)
  • wizy turystycznej wymaganej w Indiach (koszt 50 USD, wizy organizowane przez uczestników indywidualnie na podstawie naszych wskazówek)
  • innych posiłków niż wymienione w programie
  • napojów do posiłków
  • zwyczajowych napiwków
  • wydatków natury osobistej
  • paliwa (ok. 135 USD)
  • depozytu 100 EUR wpłacanego gotówką w wypożyczani motocykli jako zabezpieczanie ewentualnych zniszczeń dokonanych z winy kierowcy (kaucja zwrotna)
  • innych niewymienionych w świadczeń

Minimalna ilość uczestników wyjazdu jadących na osobnych motocyklach to 4 osoby, maksymalna 8 osób.

MOTOCYKLE:
Motocykle są dostępne na miejscu. Ich wypożyczenie jest wliczone w cenę. Będziemy jeździć dla charakterystycznych dla tej części świata, legendarnych Royal Enfieldach. Przygotowaliśmy dla Was na miejscu modele Royal Enfield Himalaya (wersja enduro).

PRAWO JAZDY: Konieczne jest wyrobienie dokumentu międzynarodowego prawo jazdy – koszt 35 zł.

PRZEWODNIK I WSPARCIE TECHNICZNE:
W czasie wyprawy będzie nam towarzyszyć profesjonalny motocyklowy przewodnik oraz mechanik. Na wypadek awarii będziemy mieć ze sobą podstawowe części zapasowe do motocykli, transportowane wraz z naszymi bagażami w pojeździe serwisowym.

UWAGA: Wyjazd jest dla osób o dobrej kondycji fizycznej. Prowadzenie motocykla na dużych wysokościach to nie lada wyzwanie. Należy przygotować się na możliwość występowania zawrotów głowy i ogólne osłabienie organizmu. W związku z tym planujemy dwa dni aklimatyzacji w czasie których nie będziemy oddalać się zbyt daleko od Leh. Zapewniamy także dostęp do butli z tlenem w razie potrzeby.

Jeżeli nie znalazłeś odpowiadającego Ci terminu wyjazdu – nic straconego!
Skontaktuj się z nami, a zorganizujemy niezwykłą podróż specjalnie dla Ciebie!